Endnu en gang gode resultater i patienttilfredshedsundersøgelse

Steno scorer igen topkarakterer i landsdækkende undersøgelse af patienternes tilfredshed. Fremover skal der bl.a. arbejdes med mere fleksible åbningstider.

AF Marie Vedel Kessing, 11. april 2016

Den landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser, LUP, som hvert år tager temperaturen på patienternes tilfredshed er netop kommet for 2015. De sidste år har Steno Diabetes Center ligget i top, og det er også tilfældet i år, hvor 96% af patienterne svarer, at de er tilfredse eller meget tilfredse med behandlingen.

”Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores tilbud til patienterne, så vi er naturligvis glade for, at det også afspejles i undersøgelsen”, siger ledende overlæge på Steno Diabetes Center, Henrik Ullits Andersen.

Plads til at arbejde med åbningstider     
Et af de steder, hvor Steno ligger på niveau med resten af landet, er når det gælder åbningstider.

”For nogle kan det være svært at nå deres aftale på Steno i arbejdstiden. Derfor har vi også allerede udvidede åbningstider bl.a. i vores fodklinik og i vores ungegruppe, der består af yngre patienter med diabetes. Men vi vil gerne undersøge, om der er yderligere behov blandt vores patienter”, siger Henrik Ullits Andersen.

Steno har også en telefonrådgivning, hvor patienter kan ringe ind 24 timer i døgnet. Samtidig er der også planer om udvidede åbningstider for flere patientgrupper, når Steno ved årsskiftet overgår til Region Hovedstaden for at blive en del af Steno Diabetes Center Copenhagen. Det nye center kommer til at være en væsentlig drivkraft for regionens diabetesbehandling, forskning og forebyggelse.

Læs mere i LUP-rapporten for 2015


Sidst opdateret 31-08-2016